Khamis, 23 Disember 2010

Kopi Kluang..

Stesen keretapi Kluang

Simple je kedai die..Tapi kalau datang lambat..beratur la jawabnye..Lagi2 weekend.

Roti bakar yang memang sedap..Kaya dengan butter nye tu yang umpph!

Ni diaaa!!Kopi Kluang Rail Station...Pure punye..

Selamat pengantin baharu Eri and Ain..Barakallah..

Salam buat para pengunjung sekalian..Cuti tahun ni memang cuti betul..Tulah untungnye jadi cikgu..Budak cuti cikgu pun cuti..Orang lain kerja office hour cikgu cuti 24 hour..hehehe..Ok kali ni aku nak citer pengalaman aku pekena kopi Kluang..Selama ni memang lama dah aku dengar pasal kemasyhuran kopi ni..Tapi tak pernah rasa pun..Namun akhirnye..dengan izin Allah aku dapat jugak rasa kopi yang selalu disebut2 orang..Nak ceritanya masa aku hantar sepupu aku kahwin ( Hairi Saihun..adik Acam Saihun )..Kebetulan rumah isterinya tu kat betul2 kat bandar keluang dan dekat pulak dengan Stesen Keretapi Kluang..Tempat terletaknya warung kopi Kluang..Orang Johor dah biasa dengan kopi ni..Tapi orang luar Johor macam aku ni memang sesekali nak pekena..Memang 'kick' la rasa dia..Aku sebenarnya bukan kaki kopi..Tapi bole la nak banding rasa kopi2 dengan tempat lain..Khabarnya Sultan Johor setiap bulan tempah kopi sebab baginda pun penggemar kopi jugak..Kedainye biase je..Tapi tarikannya yang best..So kalau korang ada kelapangan..try2 la pekena kopi Kluang ni..C U..

Tiada ulasan: